Elke stap telt

ingezameld

Sponsortips

Kijk hier hoe je snel en eenvoudig sponsors kunt werven en zo bijna ongemerkt toch heel veel geld kunt inzamelen voor Steptember!

Go social!

Hou je vrienden op de hoogte via social media door foto’s, berichtjes of live video’s te delen die laten zien hoe jij je inspant voor Steptember. Dat motiveert mensen om jou te sponsoren. Vergeet niet de link naar je sponsorpagina te delen, zodat mensen eenvoudig kunnen doneren. Bekijk voor inspiratie de Facebookpagina.
Vergeet niet je sponsors te bedanken. Dit kun je eventueel doen via een live video op Facebook.

 

Maaike: “De reacties op onze pagina waren hartverwarmend en leverden ook nog eens extra sponsors op.”

Organiseer een Steptember diner of BBQ

Organiseer een etentje of barbecue. Gebruik je favoriete recepten en probeer zoveel mogelijk producten gesponsord te krijgen. Zo hou je je kosten laag en de opbrengst voor Steptember dus hoog. Vraag een mooie vergoeding aan je gasten.

Tom haalde met zijn sponsorbarbecue maar liefst € 1000,­ op: ‘En het was nog gezellig ook!!’ 

‘Wilt u het bonnetje?’

Vraag aan de plaatselijke supermarkt of je bij het inzamelpunt voor lege statiegeldflessen de bonnetjes mag hebben. Plaats een duidelijk bordje of een persoonlijke flyer, waarmee je jezelf voorstelt (foto van jezelf) en vertel waarvoor je geld inzamelt. Mensen kunnen hun emballagebonnen aan jou doneren, die jij vervolgens kunt verzilveren bij de supermarkt.

Nienke belde alle supermarkten bij haar in de buurt en mocht bij twee vestigingen een emballagezuil plaatsen: ‘Binnen één maand ruim 800 euro binnen, ik had echt geen idee dat het zo makkelijk was!’

Vergeet­-me-­nietje

Heb jij iedereen die je kent al gevraagd om je te sponsoren? Het is een feit dat een sponsor gemiddeld drie keer herinnerd moet worden voordat je donatie binnen is! Help hen, en stuur een algemene nieuwsbrief waarin je vertelt hoe je ervoor staat. Gebruik een link in de tekst die direct naar jouw sponsorpagina verwijst.

Mirjam kreeg na een herinnerings­nieuwsbrief weer een boost in donaties: Als ik had geweten dat één nieuwsbrief zo’n effect heeft, was ik al veel eerder begonnen met herinneren. Een gouden tip!’ 

Linken?

Benader je zakelijke netwerk via LinkedIn. Stuur je contacten een persoonlijk bericht via de berichtenoptie. Ervaring leert dat dit een zeer effectieve methode is. Houd het wel zo persoonlijk mogelijk en uiteraard geldt dat je je sponsors achteraf persoonlijk bedankt.

Helen schreef al haar 617 LinkedIn contacten aan en haalde op die manier ruim 3400 euro op: ‘Naast indrukwekkende bedragen, leverde mijn LinkedInactie ook nog eens hele leuke en ook zakelijk interessante hernieuwde contacten op.’